Spis treści
Ile kosztuje strona internetowa? Ile kosztuje strona internetowa ze sklepem, a ile kosztuje prosta strona internetowa? Te pytania stawia sobie każdy przedsiębiorca. Jeśli prowadzisz własną firmę, niezależnie od tego, czy jest to przedsiębiorstwo usługowe, czy też sklep, chcąc rozwinąć swoją działalność na szerszą skalę prawdopodobnie będziesz musiał uruchomić własną stronę internetową. W dzisiejszym świecie nie jest to zadanie tak trudne, jak jeszcze kilka lat temu - szczególnie, jeśli zdecydujesz się na rozwiązania oferowane przez naszą firmę. Otrzymasz unikatową, własną platformę internetową opartą na systemie WordPress lub sklep internetowy WooCommerce szybko, tanio i z gwarancją bezpieczeństwa.
Ile kosztuje strona internetowa, co składa się na jej koszt i jak zdecydować się na najlepszą możliwą ofertę? Między innymi na te pytania poznasz odpowiedź w dzisiejszym artykule - zachęcamy do lektury.
Co ma wpływ na koszt strony internetowej?
Już na wstępie naszego artykułu zaznaczyć musimy, że tak naprawdę cena strony internetowej nie jest stała. Bardzo duży wpływ na to, ile konkretnie zapłacisz, mają Twoje własne potrzeby i oczekiwania. Jednego przedsiębiorcę zadowoli wszak prosta wizytówka, inny wymagał będzie założenia bloga, strony firmowej, sklepu internetowego - i tak dalej, i tak dalej. Generalnie rzecz biorąc, strona WWW będzie tym droższa, im więcej podstron i funkcji będzie posiadała.
Również stopień skomplikowania Twojej strony WWW będzie miał wpływ na wycenę projektu. Jeśli interesują Cię mało rozbudowane podstrony, o ograniczonej ilości zdjęć i mniejszej ilości tekstu, zapłacisz mniej, niż decydując się na rozwiązania rozbudowane i z zaawansowanymi efektami wizualnymi.
Wpływ na koszt strony internetowej mają także dodatkowe usługi, jak na przykład integracja z mediami społecznościowymi, copywriting, czy też pomoc we wprowadzeniu produktów do sklepu internetowego.
WordPress - najlepsze rozwiązanie, jeśli zależy Ci na szybko i kompleksowo opracowanej stronie WWW
Planując stronę internetową najlepiej będzie, jeśli skorzystasz z usług takiej jak nasza agencji reklamowej opierającej swoje usługi na WordPress. PozwolI Ci to uzyskać własną stronę internetową naprawdę szybko, a bez wątpienia wielkim plusem takiego rozwiązania jest możliwość zaopatrzenia witryny w wyselekcjonowane i przetestowane wtyczki i moduły, które spełnią Twoje wymagania. System WordPress może słusznie kojarzyć Ci się z blogami internetowymi - obecnie jednak jego możliwości są znacznie większe i stanowi najpopularniejsze i najbardziej zaawansowane narzędzie służące kreowaniu stron www i sklepów internetowych.
Wybierając nasze usługi zyskujesz kompleksowo przygotowaną stronę internetową, zgodną z Twoją wizją. Dzięki wykorzystaniu systemu WordPress znacząco maleje koszt jej wykonania. Strony internetowe WordPress spełniają najwyższe wymagania bezpieczeństwa i odpowiednią responsywność. W dzisiejszym świecie to najlepszy wybór dla każdej firmy, niezależnie od rodzaju wykonywanej usługi.
Sklep internetowy WooCommerce
Najlepszym wyborem, jeśli zamierzasz stworzyć własny sklep internetowy, będzie z kolei oparcie go na wtyczce WooCommerce. Oferuje ona wiele gotowych funkcji niezbędnych przy prowadzeniu sprzedaży internetowej - między innymi możliwość zarządzania projektami i zamówieniami, śledzenia statystyk sprzedaży, czy generowania raportów. Sklepy WooCommerce są także niezwykle responsywne i przyjazne użytkownikowi, dlatego cieszą się dużą popularnością.
Czy stronę internetową można mieć za darmo?
To pytanie pojawia się często w głowach osób,m które chciałyby uruchomić swoją pierwszą stronę WWW. W rzeczy samej - nie ma lepszej ceny, niż “za darmo”. Tylko, czy przy ogromie pracy, jaki związany jest z przygotowaniem strony internetowej uzyskanie jej za darmo jest w ogóle możliwe?
No cóż - korzystając z internetu znajdziesz, być może, serwisy oferujące własną, darmową stronę internetową. Problem jednak w tym, że funkcjonalności takich rozwiązań są tak mocno ograniczone, że w dzisiejszych czasach tego rodzaju witryny nie nadają się do prowadzenia żadnej konkretnej działalności. Szybko też przekonasz się, że wiele serwisów umożliwiających “darmowe” utworzenie strony zastrzega w regulaminie, iż komercyjne jej wykorzystanie wiąże się z koniecznością dokonania opłaty.
Prawidłowo wykonane tworzenie stron internetowych to proces, który wymaga wiedzy i umiejętności, ale nie tylko. Jest to bowiem proces, w którego trakcie najprawdopodobniej wykonać trzeba wiele modyfikacji, poprawek i usprawnień, których celem jest dostarczenie Ci dokładnie takiej witryny, jakiej potrzebujesz. Konieczne jest również rygorystyczne testowanie wprowadzonych rozwiązań.
Zyskujesz te możliwości natomiast decydując się na współpracę z naszymi specjalistami. Począwszy od opracowania odpowiedniego projektu przez jego rygorystyczne testy po optymalizację pod kątem SEO, masz gwarancję najwyższej jakości wsparcia na każdym etapie prac. Twoja strona WWW lub sklep internetowy WooCommerce ujawnią pełnię swoich możliwości już pierwszego dnia funkcjonowania!
Co rozważyć przed zleceniem wykonania strony internetowej?
Jeśli strona WWW, którą zamówisz, ma spełnić swoje zadanie, musisz dokładnie rozważyć swoje potrzeby. Wbrew pozorom zdecydowanie się na najbardziej złożoną opcję nie zawsze ma sens. Strona internetowa ma być wirtualnym “domem” Twojej firmy - czy w prawdziwym życiu zdecydowałbyś się zaś na droższy lokal, lub magazyn, wiedząc, że nie wykorzystasz w pełni jego możliwości?
Co więcej, dublujące się treści, niskiej jakości podstrony mogą wręcz zaszkodzić Twojej witrynie - zarówno w oczach klientów, jak i algorytmów i botów indeksujących, które zdecydują o jej miejscu w wynikach wyszukiwania. Z tego względu odpowiedz sobie szczerze na następujące pytania:
- Czy Twoja firma potrzebuje kompleksowej prezentacji, czy wystarczy jej zwykła wizytówka?
- Ile podstron witryny będziesz w stanie realnie wykorzystać na wysokiej jakości treści?
- Czy chcesz jedynie wyświetlić klientom katalog swoich produktów, umożliwić złożenie zapytania za pomocą formularza kontaktowego, czy też chcesz od razu wdrożyć ich sprzedaż przez internet?
- Czy posiadasz jakąkolwiek wiedzę, którą mógłbyś podzielić się z odwiedzającymi? Jeśli tak, pomocne może okazać się założenie bloga - docierać tu będą osoby poszukujące ciekawych rozwiązań i ciekawostek, które następnie będziesz mógł “przekształcić” w lojalnych klientów.
Zastanów się także, czy chcesz wdrożyć interakcje z mediami społecznościowymi swojej firmy, oraz zdecydować na dodatkowe funkcje, jak np.:
- Mapy Google z lokalizacją Twojej firmy
- Funkcje filtrowania, szczególnie przydatne, jeśli oferujesz szeroką gamę produktów
- Kalkulator online
- Formularze kontaktowe
- Możliwość logowania i rejestracji
- Możliwość rezerwacji produktów oraz usług
Szczere rozważenie tych kwestii pozwolI Ci uzyskać taką witrynę internetową, która najlepiej trafi w Twoje potrzeby.
Jak odpowiednio wybrać wykonawcę strony internetowej?
Jeśli Twoja strona internetowa ma być skuteczna, musi ona zostać wykonana od podstaw przed doświadczonego specjalistę. Wbrew temu, co próbują przekazać wyżej wymienione serwisy z “darmowymi stronami WWW”, od uzyskania optymalnego rozwiązania NIE dzieli Cię tylko kilka kliknięć.
Jak więc upewnić się, że pieniądze, które zainwestujesz w wykonanie witryny nie pójdą na marne - i że wydasz dokładnie tyle, ile to konieczne i ani grosza więcej? Przede wszystkim - upewnij się, że tak, jak nasza firma, oferował on będzie możliwość uzyskania bezpłatnej, indywidualnej wyceny. Pozwoli Ci to zapoznać się z katalogiem rozwiązań, jakie oferuje, oraz w niezobowiązujący sposób dowiedzieć się o warunkach usługi.
Możesz nam przekazać jak najwięcej detali dotyczących oczekiwanej strony internetowej. Nie wahaj się podlinkować tych stron WWW, które najbardziej Ci się podobają i do których chciałbyś upodobnić swój własną witrynę. Doświadczony ekspert będzie w stanie zainspirować się nimi, a jednocześnie przygotować w 100% unikatowy projekt podkreślający charakter Twojej działalności, co zagwarantuje Ci pełnię satysfakcji. Wykorzystanie systemu WordPress pozwoli Ci ocenić wygląd i elementy witryny przed jej uruchomieniem, a także zgłosić konieczność naniesienia ewentualnych poprawek.
Ile trwa przygotowanie strony internetowej?
Przygotowanie strony internetowej to praktycznie zawsze kwestia przynajmniej tygodnia - a i to w przypadku projektów mniejszych, np. stron wizytówek. Zazwyczaj czas oczekiwania wynieść powinien:
- ok. 1 dzień w przypadku stron typu Landing Page
- do 7-14 dni w przypadku stron-wizytówek
- ok. 2-3 tygodni w przypadku średnich stron internetowych
- do 3-5 tygodni w przypadku dużych stron internetowych oraz stron z katalogiem produktów
- do 4-6 tygodni w przypadku stron ze sklepem internetowym oraz blogiem.
Dłuższy czas oczekiwania w przypadku większych projektów wynika z konieczności maksymalnego przystosowania strony WWW do Twoich oczekiwań, a także optymalizacji wszystkich elementów.
Ile kosztuje profesjonalnie wykonana strona internetowa?
Dotarliśmy do najważniejszej części naszego artykułu i nareszcie omówimy ile kosztuje strona internetowa i z jakimi kosztami będziesz musiał liczyć się zamawiając stronę internetową konkretnego typu.
Poniżej przedstawiamy przeciętne ceny wybranych rozwiązań. Oczywiście, ceny te są przykładowe, ustalone na podstawie typowych kosztów danego rodzaju strony internetowej. Tak, jak wspominaliśmy wcześniej - ostateczna wycena zawsze jest kwestią indywidualną. Pamiętaj jednak, że wykonana przez nas strona internetowa oparta na systemie WordPress to wyjątkowo atrakcyjne cenowo rozwiązanie.
Wizytówka
Wizytówka to zdecydowanie jeden z najprostszych rodzajów strony internetowej. Jej nazwa nie jest przypadkowa - podobnie, jak papierowa wizytówka, służy ona podstawowemu przedstawieniu Twojej oferty potencjalnie zainteresowanym klientom. Nie mogą oni więc za jej pomocą składać zamówień, ani wchodzić w głębsze interakcje z Twoją firmą.
Jaka jest cena takiej witryny? Aktualnie zamyka się ona w granicach 1400-2200 złotych.
Blog
Blog to rozwiązanie dla osób i firm, którym zależy na nawiązaniu bezpośredniej więzi z odwiedzającymi. Pozwala on między innymi dzielić się przemyśleniami, prowadzić działania marketingowe (np. publikując artykuły promujące konkretne produkty), czy też umieszczać angażujące odbiorców porady branżowe.
Cena profesjonalnego wykonania bloga wynosi przeciętnie od 1500 do 2200 złotych.
Landing Page
Landing Page znana jest także jako strona docelowa, lub też strona produktowa. W domyśle jest to pierwsza strona, na którą trafić powinien odbiorca poszukujący konkretnego produktu lub usługi. Co za tym idzie, jej celem jest przekonanie klienta do zakupu tegoż produktu lub usługi konkretnie w Twojej firmie - przedstawia ona zalety takiego rozwiązania i motywuje do interakcji.
Za stronę typu Landing Page zapłacisz przeciętnie od 1500 do 3000 złotych, w zależności od zawartości.
Strona firmowa
Strona firmowa służy kompleksowemu zaprezentowaniu Twojej oferty w internecie. Jest ona zoptymalizowana zarówno pod Twoją działalność, jak i wyznaczoną grupę docelową klientów. W budzący zaufanie sposób prezentuje Twoją ofertę i zachęca do skorzystania z Twoich usług. Posiada nawet kilkadziesiąt podstron, które mogą służyć np. przedstawieniu Twojego zespołu, celów firmy, dotychczasowych osiągnięć itd.
W zależności od ilości podstron i funkcjonalności zapłacisz za nią od 2000 do 3500 złotych
Duża strona internetowa
Duża strona internetowa to rozwiązanie, które składać się może z nawet kilkudziesięciu lub kilkuset podstron, efektownych i designerskich rozwiązań wizualnych, oraz oferować szereg zaawansowanych funkcji. Oferuje ona odwiedzającym wiele różnych możliwości wejścia w interakcję z Twoją firmą. Duża strona internetowa musi być przy tym łatwa w nawigacji, a także umożliwiać łatwe przedostanie się do podstrony z konkretną ofertą. Jest to rozwiązanie idealne chociażby dla większych firm.
Taka strona internetowa to wydatek rzędu 3000-6500 złotych.
Strona internetowa z katalogiem produktów
Idealne rozwiązanie dla firm, które chciałyby za pośrednictwem internetu zaprezentować portfolio oferowanych przez siebie rozwiązań, ale niekoniecznie prowadzić sprzedaż w ścisłym znaczeniu tego słowa. Sprawdza się też w przypadku usług, których nie można po prostu “dodać do koszyka”, gdyż np. wymagają wcześniejszej konsultacji, lub cena musi być negocjowana indywidualnie. Jej celem jest prezentacja Twojej oferty oraz zachęcenie do kontaktu lub wizyty w sklepie (lub punkcie usługowym) w celu uzgodnienia warunków sprzedaży,
Cena takiej strony internetowej to zazwyczaj od 3000 do 6500 złotych
Strona internetowa z blogiem i sklepem internetowym
Ten rodzaj strony internetowej to najbardziej kompleksowe rozwiązanie, umożliwiające bezpośrednią sprzedaż produktów z wykorzystaniem internetu. Pomimo rozbudowanych możliwości, wszystkimi elementami takiej strony możesz wygodnie zarządzać z poziomu jednego panelu administracyjnego. Na prowadzonym blogu możesz, na przykład, subtelnie promować sprzedawane przez siebie artykuły, lub zamieszczać tematyczne wpisy, które przyciągną uwagę klientów sklepu.
Cena takiego rozwiązania wynosi od 4000 do 9000 złotych.
Wiesz już ile kosztuje strona internetowa
Posiadanie własnej strony internetowej, choćby i najprostszej wizytówki, to świetny sposób na przeniesienie działalności na wyższy poziom. Internet jest miejscem, dzięki któremu pozyskać możesz naprawdę mnóstwo klientów - musisz po prostu zrobić na nich odpowiednie wrażenie. Profesjonalnie wykonana strona internetowa, łatwa w obsłudze i nawigacji, przyjemna dla oka, responsywna i zaopatrzona w szereg niezbędnych funkcji z pewnością zrobi świetne wrażenie na odwiedzających. To zaś wpłynie na prestiż i rozpoznawalność Twojej firmy.