Marketing, który przynosi ogromne korzyści
Pozycjonowanie SEO stron internetowych czyli Search Engine Optimization to działania, które polegają na optymalizacji danej strony pod kątem wyszukiwarki.
Pozycjonowanie SEO stron internetowych to działanie marketingowe, które powoduje zwiększenie widoczności danej witryny w organicznych wynikach wyszukiwania pod konkretne słowa kluczowe.
Zapytasz pewnie dlaczego tak się dzieje? Większość użytkowników nie przechodzi na drugą stronę wyników wyszukiwania. Oznacza to, że odwiedzają głównie te witryny, które zajmują jak najwyższe pozycje w wynikach organicznych.
Wtedy też strona taka odnotowuje większy ruch. A jak wiadomo - im więcej odbiorców, tym więcej potencjalnych Klientów, którzy będą zainteresowani Twoimi usługami, czy produktami.
Działania SEO są więc bardzo opłacalne, ponieważ to właśnie dzięki nim masz szansę na dotarcie do szerokiej grupy użytkowników i spopularyzowanie swojej marki.
Zanim rozpoczniemy pozycjonowanie stron internetowych, przeprowadzamy Audyt SEO. Jest to raport pokazujący błędy optymalizacyjne, które mają wpływ na pozycję danej strony w wynikach wyszukiwania. Audyt oprócz nich zawiera również rozwiązania, których wdrożenie sprawi, że Twoja strona znajdzie się w TOP10. Każdy audyt SEO przygotowujemy indywidualnie pod daną stronę, czy sklep internetowy, dlatego rezultat, jaki uzyskasz, będzie bardzo korzystny. Przeprowadzając audyt SEO, analizujemy i poprawiamy wszystkie elementy wchodzące w skład działań on-site oraz off-site, które opisujemy poniżej.
01
Pozycjonowanie stron możemy podzielić na działania prowadzone w obrębie danej witryny (on-site) oraz poza nią (off-site). Pierwsze z nich skupiają się na aspektach technicznych strony. Staramy się je dopasować pod algorytm Google, który bierze pod uwagę aż 200 czynników.
Sprawdzamy m.in. responsywność witryny oraz szybkość jej ładowania, a także prawidłowość kodu HTML.
Tworzymy również meta tagi strony, w których skład wchodzą tytuł (meta title) oraz opis (meta description).
Równie ważną rolę odgrywa treść, która musi być unikalna i nie może powtarzać się w obrębie różnych podstron. Zadbamy również o odpowiednie słowa kluczowe, występowanie nagłówków, czy opisów kategorii. Dobry content wpływa na przyjazność tekstu, którą algorytm Google także bierze pod uwagę.
Kolejną kwestią, na którą zwracamy uwagę, jest optymalizowanie grafik. Nadajemy im odpowiednie nazwy oraz atrybut ALT, czyli alternatywny opis danego zdjęcia. Dbamy również o linkowanie wewnętrzne, indeksowanie strony, jej certyfikację SSL oraz przyjazność linków dla użytkownika.
02
Z kolei głównym elementem działań off-site jest link-building, czyli pozyskiwanie linków, które doprowadzą użytkownika do Twojej strony. Linki najczęściej umieszczamy na forach, blogach, czy serwisach ogłoszeniowych. Odbiorca, widząc taki odnośnik do Twojej strony, prawdopodobnie w niego wejdzie.
Do pozostałych działań off-site możemy zaliczyć m.in. obecność strony w social media oraz korzystanie z wizytówki Google Moja Firma.
Jak widzisz pozycjonowanie stron, obejmuje analizowanie wielu (bo aż 200) czynników Google, które w dodatku często się zmieniają. Dlatego, aby to działanie marketingowe przyniosło oczekiwane rezultaty, wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale i spędzenia wielu godzin na dokładnej analizie wspomnianych wcześniej czynników. Jeśli zastanawiasz się, czy warto zlecać pozycjonowanie stron specjalistom ds. SEO, odpowiedz sobie na następujące pytanie: Czy będąc właścicielem firmy, znajdziesz wystarczająco dużo czasu (i chęci ), aby wpatrywać się w ekran monitora oraz analizować skomplikowane czynniki Google? Jeśli nie, głowa do góry, ponieważ przychodzimy z pomocą. Na co dzień zajmujemy pozycjonowaniem stron i zrobimy wszystko, co tylko się da, aby Twoja strona znalazła się w TOP10.
Niektóre osoby zastanawiają się, czy samodzielne pozycjonowanie stron jest opłacalne. Mówiąc całkiem szczerze - nie jest. Dlaczego? Pozycjonowanie stron jest trudnym przedsięwzięciem, dlatego lepiej jest je powierzyć doświadczonej agencji. Nawet jeśli spróbujesz się go nauczyć, stracisz nie tylko czas i pieniądze, które prawdopodobnie wydasz na różnorodne szkolenia, ale i nie osiągniesz takiego efektu, jaki byś uzyskał przy współpracy ze specjalistami.
Warto również dodać, że pozycjonowanie wymaga korzystania z płatnych i często skomplikowanych w obsłudze narzędzi analitycznych. Po przyswojeniu teorii dotyczącej pozycjonowania później należy ją przełożyć na praktykę, co często jest po prostu żmudnym działaniem. Samodzielne pozycjonowanie nie przyniesie więc oczekiwanych rezultatów, a czas, w którym będziesz się go uczyć, możesz przeznaczyć na coś zupełnie innego. Może to być zarówno rozwój firmy, jak i zasłużony odpoczynek.