Content is King - to jedno z najpopularniejszych zdań w marketingu. Właściciele stron internetowych doskonale wiedzą, że dobra treść pozwoli zaistnieć ich firmom w Internecie. Możesz teraz zapytać, czy istnieje jakieś potwierdzenie tego, co napisaliśmy. Oczywiście, że istnieje - według raportu Visme z 2021 roku aż 95% nabywców B2B podczas oceny danego biznesu wskazuje treść jako najbardziej wiarygodny wskaźnik zaufania. Zainteresowany? Jeśli tak, koniecznie czytaj dalej.
Content marketing - czym jest?
Content marketing (tzw. marketing treści) to strategia, której celem jest dotarcie do odbiorców za pomocą treści, które będą dla nich wartościowe oraz interesujące. Celem tej strategii jest więc pozyskanie potencjalnych Klientów oraz budowanie z nimi długotrwałych relacji. Warto dodać, że content marketing różni się od tradycyjnego marketingu jednostronnym przekazem informacji. Wszystkie działania podjęte w ramach marketingu treści, mają przynieść firmie określony zysk, np. w postaci zakupu produktu lub usługi przez użytkownika. Wśród działań tej strategii możemy wyróżnić tworzenie, dystrybucję oraz promocję treści.
Cały czas piszemy o treści, jednak tak naprawdę w skład content marketingu wchodzą:
- artykuły
- teksty SEO
- newslettery
- poradniki
- e-booki
- blogi
- case study
- posty w social media
- wideo
- infografiki
- podcasty
- webinaria
- wirtualne konferencje
W skład kampanii sprzedażowych wchodzi wiele czynników. Jednym z nich jest wspomniana już treść. To właśnie ona pozwala przyciągnąć odbiorcę i to właśnie ona sprawia, że sprzedaż staje się skuteczna. Content marketing stał się więc jednym z najpopularniejszych i najskuteczniejszych narzędzi wykorzystywanych w kampaniach marketingowych. Pamiętaj jednak, że działania wchodzące w jego skład, muszą wnosić wartość dla odbiorcy. Z tego powodu treści powinny być dobrze przemyślane oraz regularnie wdrażane, np. na stronę internetową.
Content marketing - jakie korzyści przyniesie Twojej firmie?
Użytkownicy, przeglądając strony internetowe, szukają wartościowych treści. To właśnie dzięki nim odbiorca znajdzie rzetelne odpowiedzi na zadane przez siebie pytanie. To z kolei przyczyni się do zwiększenia ruchu na Twojej stronie. Jeśli zdecydujesz się na prowadzone przez nas działania z zakresu content marketingu, masz pewność, że Twoja marka zyska pozytywny odbiór wśród potencjalnych Klientów, a także nawiążesz z nimi dobre relacje. Co dokładnie zyskasz, wdrażając content marketing?
Budowanie świadomości marki
Jeśli dopiero rozpoczynasz prowadzenie działalności i chcesz spopularyzować swoją markę, content marketing jest właśnie dla Ciebie. Odpowiednio dobrane treści pomogą wyróżnić Twoją firmę na tle konkurencji oraz ją wypromować.
Nawiązanie kontaktu z potencjalnymi Klientami
Content marketing pozwoli Ci dotrzeć do większej liczby potencjalnych Klientów. Jak wiadomo większa ilość Klientów przekłada się na większą ilość sprzedanych produktów lub usług. Ich pozyskanie jest możliwe dzięki wielu, różnorodnym kanałom informacji.
Promocja produktów lub usług
Potencjalni Klienci dzięki content marketingowi będą mogli poznać Twoją ofertę. Niezależnie od tego, w jakiej branży się specjalizujesz, wprowadzone działania marketingu treści sprawią, że użytkownicy dowiedzą się więcej na temat oferowanych przez Ciebie produktów, czy usług.
Wspieranie działań SEO
Działania SEO odgrywają równie ważną rolę co dobra treść. Odpowiednio przeprowadzony content marketing pozwoli Ci wesprzeć prowadzone działania SEO. Dzięki trafnie dobranym frazom kluczowym Twoja strona znajdzie się wyżej w wynikach wyszukiwania.
Budowanie pozytywnego wizerunku firmy
Wysokościowe treści na stronie sprawią, że Twoja firma zyska szacunek wśród odbiorców. Użytkownicy będą wiedzieć, że to właśnie na Twojej stronie znajdują się rzetelne informacje i chętniej będą ją odwiedzać.
Przystępna cena
Content marketing nie dość, że wspiera inne działania marketingowe, to jeszcze jest tani. Dobrze przygotowane treści zwiększą ruch na stronie i wygenerują nawet 3 razy więcej leadów niż outbound marketing.
Chcesz wdrożyć skuteczny content marketing? Jeśli tak, możesz na nas liczyć. Działamy na terenie województwa dolnośląskiego m.in. w miejscowościach Wrocław, Jawor oraz Legnica. Pomożemy Ci dobrać taką strategię content marketingu, która sprawi, że Twoja strona zyska na popularności oraz zwiększy sprzedaż.